Kto broni praw dzieci? – zajęcia warsztatowe z uczniami
Cele zajęć:
- zapoznanie uczniów z organizacjami i instytucjami zajmującymi
się ochroną praw dziecka,
- pokazanie sposobów postępowania w przypadkach, gdy prawa
są naruszane,
- doskonalenie umiejętności komunikacyjnych.
Po swobodnych ukierunkowanych
wypowiedziach na temat obrońców praw
dziecka, uczestnicy zajęć przygotowali w
grupach zdania ilustrujące prawa dzieci
i zamieszczali je na planszy. Kążda grupa przygotowała również scenki przedstawiające sytuacje, w których te
prawa są łamane i przestrzegane.
Potem uczniowie przystąpili do rozwiązania problemu:
Gdzie szukać pomocy w przypadku łamania praw dziecka? Każda grupa otrzymała rozsypanki
wyrazowe z wypisanymi różnymi instytucjami i osobami. Zadaniem uczniów było
wskazanie instytucji i osób, do których
się mogą zwrócić o pomoc. Wyniki swojej pracy ponaklejali na przygotowane arkusze.
Po stworzeniu wystawy prac, uczniowie w parach przygotowali i zaprezentowali „na niby”rozmowy telefoniczne z wybranymi instytucjami zajmującymi się ochroną prawa dziecka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz