piątek, 9 października 2015

Projekt edukacyjny UNICEF

Projekt edukacyjno-pomocowy UNICEF – „MALI uczniowie idą do szkoły”





UNICEF szacuje, że ponad 61 milionów dzieci w wieku szkolnym nie pobiera edukacji na poziomie podstawowym, a jeszcze więcej nie kontynuuje nauki w szkołach średnich. Największy problem z poziomem upowszechnienia edukacji jest w południowej Azji oraz we wschodniej i środkowej Afryce. W Mali 40% dzieci nie chodzi do szkoły podstawowej.
W przyszłości brak wykształcenia sprawi, że dzisiejsze dzieci nie będą miały możliwości zdobycia pracy, która zapewni byt im i ich rodzinom. Nie będą miały środków na zapewnienie opieki medycznej bliskim, pełnowartościowego pożywienia i zaspokojenie wielu innych podstawowych potrzeb, które dla nas są tak oczywiste.
Aby pomóc tym dzieciom nasza szkoła weźmie udział w projekcie „MALI uczniowie idą do szkoły”. Będzie to projekt edukacyjno-pomocowy, w ramach którego uczniowie wezmą udział w zajęciach na temat dostępu do edukacji na świecie. W oparciu o specjalnie przygotowane materiały dowiedzą się dlaczego miliony dzieci nie mogą chodzić do szkoły, jak wygląda sytuacja w tym zakresie w różnych regionach świata i co robi UNICEF, aby umożliwić jak największej liczbie dzieci zdobywanie wiedzy.
   W ramach projektu nasi uczniowie stworzą własne książki – opowieści     przygodowe, bajki, opowiadania, komiksy, poezję. Wszystkie dzieła zostaną zaprezentowane rodzicom, rodzinom, przyjaciołom, a fundusze z nich uzyskane pozwolą wspomóc edukację dzieci w Mali.
Integralnym elementem projektu będzie konkurs. Każda placówka, która zgłosi swój udział do udziału w projekcie, może wysłać jedną wybrana książkę, która została przygotowana przez ucznia. Jury konkursu oceni nadesłane prace i wybierze najciekawszą książkę. Każdy ma szanse zaskoczyć nas swoją wyobraźnią. Nagrodą w konkursie jest wizyta Ambasadora Dobrej Woli UNICEF – Artura Żmijewskiego. Szczegóły dotyczące konkursu znajdą się w osobnym dokumencie – Regulaminie Konkursu UNICEF.
Koordynatorki projektu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz